fredag den 13. november 2020

Klart NEJ fra SF....!

"SF vil ikke acceptere en epidemilov, hvor Regeringen udenom alle andre partier kan beslutte at lave generelle tvangsvaccinationer.

Eller hvor Regeringen udenom alle andre partier kan beslutte at lukke Danmark ned – selv når det ikke er anbefalet af sundhedsmyndighederne.
Eller hvor Regeringen egenhændigt kan lukke domstolene ned.

Eller hvor Regeringen kan lave forsamlingsforbud og udgangsforbud uden at have spurgt andre partier.

Det vil vi bare ikke acceptere. Færdig.

Jeg bruger alle mine vågner timer på Christiansborg lige nu i forhandlinger. Sådan er folkestyret – men forhandler og mødes og går på kompromis partierne imellem.

Der er ikke ét parti, der skal have så meget magt, at de i princippet styrer Danmark alene.

Jeg synes, det var det rigtigt at lukke Danmark ned i foråret. Jeg er ikke bare ude på at brokke mig. Men nu er vi blevet klogere. Vi har lært mere.

Og ærlig talt så synes jeg politikerne skændes. Beslutninger bliver lavet om igen og igen. Vigtige beslutninger endda.

Der er brug for at partierne sammen tager ansvar for de alvorlige beslutninger.

SF kommer ikke til at stemme for Regeringens epidemilov. Selvfølgelig skal man kunne reagere hurtigt på alvoren ligesom i foråret – men det skal ske på vegne af et flertal i Folketinget."

Jacob Mark, MF'er for SF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar