søndag den 19. februar 2023

Et mesterværk…!

Musikeren Christina von Bülow skriver i dag:

Det er med stor glæde at jeg nu endelig kan dele med jer - den officielle *RELEASE* af albummet "Det regnar i min stad" ⭐️❤️
Jeg håber virkelig I vil tage chancen og gå ind og lytte lidt nu hvor hele albummet kan høres online.

I marts sidste år var vi i studiet og indspille 14 nye svenske sange som jeg har komponeret til smukke, poetiske tekster af den finlandssvenske digter Åke Grandell (1938-2015) 🥀
Sangene bliver sunget af den højt skattede, folkekære svenske sanger Claes Janson og bandet består af en kvintet med nogle af de, i min verden, fineste, alsidige jazzmusikere i Danmark! Pelle von Bülow, guitar, Steen Rasmussen, piano, Daniel Franck, bas, Frands Rifbjerg, trommer - og jeg selv på sax og fløjte selvfølgelig.
På et par af sangene har vi også glæde af en anden dejlig sanger fra Stockholm, nemlig fineste Emily McEwan Landegren som komplementerer Claes så smukt med sin lyse bløde stemme.

Hele projektet slutter en smuk ring for mig - da mit bekendtskab med Åke Grandell startede helt tilbage da jeg udgav min allerførste plade i 94 - Åke hørte pladen og forelskede sig i min melodi, Vise i Februar, som jeg havde skrevet til og indspillet sammen med den svenske trompetist, Jan Allan. Åke ville gerne at jeg skulle skrive flere melodier til hans tekster og nu - så mange år efter - er det blevet en realitet. Med hjælp fra Åkes datter, Nina Grandell der venligst har udlånt mig familiens private samling af Åkes digte. ❤

Albummet er udkommet på Stunt Records og findes også på CD - og en del af sangene snart også på vinyl.
Indspilning og mixning - Thomas Vang
Mastering - David Elberling
Cover tegning - Jørgen Saabye

Projektet er venligt støttet af Koda, Kapelmesterforeningen, Korsangernes fællesråd, Bestles fond, Svensk-danska kulturfonden og JazzDanmark.

Stort varmt tak til alle de nævnte - og til jer der lytter med derude. Og mest af alt til Åke Grandell for de vidunderlige tekster!

Projektet er støttet af Koda, Kapelmesterforeningen, Korsangernes fællesråd, Bestles fond, Svensk-danska kulturfonden og JazzDanmark.

Her finder du albummet på din favorit streamingtjeneste: https://tinyurl.com/4dhfj679


Ingen kommentarer:

Send en kommentar