kh
Arne Jacobsen
Lærerne i den danske folkeskole bidrager ubevidst og imod deres egentlige intention til en dårligere integration af børn med indvandrer- og flygtningebaggrund.
Det konkluderer antropolog og adjunkt Laura Gilliam fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole i en ny bog "De umulige børn og det ordentlige menneske", som bygger på hendes ph.d.-afhandling om samme emne. Anders Bondo Christensen, formand for Danmarks Lærerforening, kalder Laura Gilliams forskning for "utrolig vigtig viden", som landets skoler og lærere bør tage til efterretning og lære af.
Læs artiklen her:
Skolen skubber indvandrerdrenge ud på et sidespor
Mange indvandrerdrenge dyrker en maskulin balladekultur. Det har dog intet med deres etniske baggrund at gøre, men stammer blandt andet fra deres møde med folkeskolen.
Forestillingen om, at balladekulturen hænger sammen med drengenes etniske baggrund, holder dog ikke. Drengenes opførsel er i stedet et utilsigtet produkt af deres møde med den danske folkeskole.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar