søndag den 16. februar 2020

Nye oplysninger i Radio24syv-sag

»Reelt var det embedsmænd, der udnævnte Radio Loud som vinder«

"Udadtil har regeringen forsvaret sig med, at nedlukningen af Radio24syv suverænt blev besluttet af de politisk uafhængige medlemmer i Radio- og tv-nævnet. Men hidtil hemmeligholdte dokumenter fortæller en noget anden historie. Eksperter mener, at de nye oplysningerne rejser spørgsmål om mulighed for politisk indblanding. Nævnsformand og vicedirektør afviser urent trav. Kulturminister fastholder respekt for armslængde.

Indtil nu har offentligheden igen og igen fået den forklaring, at beslutningen udelukkende blev truffet af medlemmerne af det uafhængige Radio- og tv-nævn, som har armslængde til det politiske system.


Men Berlingske har fået adgang til hidtil hemmeligholdte dokumenter om sagsforløbet, og de fortæller en noget anden historie. Det uafhængige Radio- og tv-nævn har stort set bare nikket til en afgørelse, som allerede var udarbejdet af embedsværket under kulturministeren."


Læs mere her:

https://www.berlingske.dk/samfund/nye-oplysninger-i-radio24syv-sag-reelt-var-det-embedsmaend-der-udnaevnte





Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar