torsdag den 8. maj 2008

Morfars er still going strong!


Ohh....., frydefuld nostalgi!
Jeg blev så vældig rørstrømsk, da jeg i dag tog morfars gamle B&O radio, ned fra museumshylden på mit værksted på Lautrup (jeg er ved at flytte domicil).
En gammel radiosmed som mig måtte jo nødvendigvis lige checke om der var liv i de gamle klude endnu. Satte stikket i kontakten, og - efter et minuts tid, da rørene var varmet op - spillede den nok så lystigt! Radioen har ikke at været brugt i 30 år. Formidabelt!
Lys i alle lamper, og i det magiske øje - og en vidunderlig rund og varm tone.
Bagpå sidder et lille mærke, der fortæller hvor morfar købte den i 1961: Aladdin Radio, Amager Brogade 91, Telefon Amager 676. Den havde kostet 695,- kroner og var købt med 6 måneders garanti.
Den vidunderlige spille er en B&O Mini Present 607. Kabinettet er fineret med valnød. Radioen er en såkaldt supermodtager, der kunne sættes til både vekselstrøm og jævnstrøm.

Ak ja, gad vide om ikke Wivex' gamle noble overtjener Fritz Magnusson spidsede ører oppe i sin himmel?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar